Mariestad

Vaknade upp knallsjuk imorse och ville inget annat en att få ligga kvar i sängen och sova men det gick inte. En klasskamrat skulle låna min vandringsväska så det var bara till att stiga upp och dra till skolan. Stannade inte länge utan tog en tidig buss till Lidköping och där ifrån skulle jag ta tåget till Vara. Problemet var då att jag steg på fel tåg så hamnade i Mariestad. Var bara till att gilla läget och invänta nästa tåg som skulle ta mig tillbaka och sedan hem. Spenderade lite tid inne på "stan". Tittade in på några affärer och kollade runt lite. Kom fram till att Mariestad är en ganska mysig stad. Så, slutkontentan av allt detta är att jag istället för att komma hem tidigare och vila tillbringade större delen av min förmiddag med att åka buss och tåg. Hoppas ni hade det bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0