Taggar morgondagen!

Taggar så mycket för morgondagen för då är jag ledig! Ska bli skönt med en ledig dag mitt i veckan sådär. Hade Lucia-sång-övning idag och det var första gången vi sjöng utan musik och lärare. Gick väldigt bra måste jag säga. Har precis fyllt i en massa frågot som kommer komma med i tidningen. Såhär blev det:
 

Familj: Jag har två familjer, min mamma och två bröder + Susann och min bonussyster.

Bor: Vedum

Skola och klass: Katedralskolan Skara - IB (International baccalaureate).

Fritidsintressen: Jag är väldigt aktiv inom kyrkan och så tränar jag dragkamp. Sedan blir det en hel de hängande med vännerna och andra roligheter.

Beskriv dig själv med tre ord: Positiv, lättsam och framåtriktad

Därför vill jag bli lucia: För mig är Luciafirandet en väldigt fin tradition vilket förstärks i samband med kyrkan. Det skulle vara väldigt roligt att få testa på Luciarollen!

Favoritsång på jul och lucia: Julen är här och En stjärna lyser inatt.

Så firar jag helst jul: Tillsammans med familjen. Julfrukost på morgonen med tända ljus och tomtegröt, Kalle anka kl 15 är ett måste i samband med mat och sedan julklappsutdelning runt grannen (en riktig gran!). Till sist ska det vara nattamat och en sen sänggång.

Framtidsplaner: Just nu planerar jag att studera vidare i Skottland efter gymnasiet. Antingen inom juridik eller psykologi men det lutar mest mot psykologi. Sen så vill jag även hinna med att resa mycket runt om i världen, speciellt till Asiat länderna (Indien, Japan, Kina) och Afrika.

Favoritfilm: Har så många olika favoriter så det är riktigt svårt att säga. Men Sagan om ringen trilogin ligger högt upp och även My sister's keeper

Äter helst: Vanlig hederlig husmanskost men när jag är ute och käkar föredrar jag kinamat.

Vad gör du en ledig dag: För det mesta blir det en hel del läsande men försöker ju såklart vara med vännerna och även träna.

Det bästa med Vara: Haha, älskar den blåa stationen! Nej men det bästa är nog fiken som finns i Vara, är en riktigt fikar tjej av mig. Tycker det är dunder mysigt!

Så ska en bra lucia vara: Varmhjärtad och energigivande.

Det bästa med julen: Alla tända ljus och dofterna som finns runt omkring än. Och självklart Julklapparna!

Vad önskar du dig i julklapp: Kör med mitt standard svar: Pengar, presentkort och massage böcker samt oljor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0