Energiboosta

Ibland vaknar man upp och känner att man inte orkar med dagen och dess rutiner. En sådan dag hade jag idag. Ville verkligen inte gå till skolan så bestämde mig för att stanna hemma vilket var ett underbart beslut. Hade en lång sovmorgon och åt en riktigt god frukost, sedan har jag bara legat i sängen och myst med böcker och film. Visst är det inte okej att hoppa skolan men ibland behöver man faktiskt ta en extra dag till sig själv. Medan jag låg i sängen kom jag på några saker jag vill göra för att pigga upp hösten och vintern. 
 
1. Se till att alltid äta en bra frukost och kanske mysa till det lite med tända ljus.
2. Gå ut på långpromenader, även när det regna och blåser.
3. Unna mig själv saker som t.ex. nya kläder, smink, smycken. Allt som kan pigga upp.
4. Alltid se fräsch ut. Om man lägger ner tid på sitt utseende kommer man känna sig mycket piggare.
5. Gå ut och ha roligt. Vara med vänner, festa mycket och vara allmänt aktiverad. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0